Toekas rukkileivast võileib annab energiat ega kõiguta veresuhkru taset palju. (MATI HIIS)

Funktsionaalse toitumisnõustaja Külli Holstingu sõnul on veresuhkru jälgimine vajalik lisaks diabeetikutele kõigile, kes soovivad vähendada kaalu, hoida stabiilset energiataset ja hormonaalset tasakaalu.

„Normis veresuhkur aitab hoida kaalu ja säilitada energiat kogu päeva jooksul ilma, et peaks end turgutama veresuhkru taset kõikuma lööva magusaga või kohviga. Veresuhkrut saab stabiliseerida regulaarse söömisega, milles põhitoidukordade kõrval on olulisel kohal vahepalad, näiteks valgu- ja rasvarikka kattega võileivad,“ selgitas Holsting.

Toitumisnõustaja sõnul ei tasu vahepalana võileiva söömist sugugi karta. Poodide saia- ja leivaletid on muutunud üha tervislikumaks ning sealt leiab nüüd ka väiksema suhkrusisaldusega võileivamaterjali, millel veresuhkru tasemele nii suurt mõju pole.

Külli Holstingu neli soovitust veresuhkru tasakaalus hoidmiseks:

Söö regulaarselt

Regulaarselt söömine aitab energiat säilitada kogu päeva ning hoiab ära veresuhkru taseme langusest tekkiva pärastlõunase väsimuse. Kolm põhitoidukorda päevas ja kaks-kolm vahepala, nagu võileib muna või kalaga, puuvili pähklitega või juurviljad hummusega, annavad energiat, mis ei koorma veresuhkru tasakaalu. Kiirele veresuhkru taseme tõusule järgneb sama kiire langus, mis tekitabki väsimust, halba tuju ja keskendumisprobleeme.

Eelista väikese suhkrusisaldusega tooteid

Mida rohkem leidub toidus suhkrut, seda kiiremini imendub see verre ja tõstab veresuhkru taset. Langenud veresuhkru tase aga aktiviseerib neerupealsed, mis hakkavad tootma ärevust, stressi ja isu suurendavaid hormoone. Seega toob magusa söömine kaasa suurema magusaisu. Kui aga süüa kiudainerikast väikese suhkrusisaldusega toitu, ei hüppa veresuhkru tase üles-alla, vaid liigub rahulikumalt liigselt organismi koormamata ning keha ühtlaselt energiaga varustades.

Söö kiudainerikast toitu

Kiudained jagatakse vesilahustuvateks ja lahustumatuteks – viimased on toiduks inimese mikrobioomile, mis mõjutab immuunsust, kaalutõusu ja vaimse tervise tasakaalu. Vesilahustuvad kiudained aeglustavad süsivesikute imendumist ja tasakaalustavad seega energiataset. Kiudainete söömine aitab hoida ka kaalu normis, sest selline toit säilitab kauem täiskõhutunde ning ei teki magusavajadust kasvatavat veresuhkru taseme langust.

Kombineeri süsivesikuid ja valke

Veresuhkru taseme reguleerimise seisukohalt on hea süüa süsivesikuid koos valkudega. Selline kombineerimine igal toidukorral, ka vahepalade ajal, aeglustab suhkrute vabastamist toidust verre, aitab stabiliseerida veresuhkru taset ja seeläbi kaalu kontrollida. Lisaks püsib tuju hea, energiat jagub kauemaks ning hormonaalne tasakaal on parem.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis