Diana Ingerainen (erakogu)

Perearst Diana Ingerainen toob välja toitumise ja hommikusöögiga seotud põhitõed. 

  • Toitumine lähtub väga lihtsatest põhimõtetest ja talupojamõistusest. Mida keerukam, kättesaamatum ja maitsetum on dieet, seda vähem see kinnistub ja toimib. Kui toit inimesele ei maitse, pingutatakse ajutiselt ja loobutakse varsti. Valikud peavad tulema inimese enda seest, siis on neil pikaajaline mõju. 
  • Toitumise muutmisel ei tohi midagi ära jätta, ainult asendada. Kui toitaineid ära jätta, tekib organismis puudujääk, neid asendades aga kinnistumine.
  • Inimene on nagu ahi – kui paned puid alla, siis annab sooja, kui paned liiga palju, plahvatab. Meelde tasub jätta üks number – 1800 kilokalorit päevas. Need, kes teevad rasket füüsilist tööd, vajavad rohkem kaloreid ehk ahju võib panna nii palju puid, kui ära kulub. 
  • Liikumine on tähtis südamele ja liigestele. Ülekaal tuleb eelkõige liigsetest kilokaloritest. 
  • Toidukordade vahe ei tohiks olla pikem kui 3-5 tundi, vastasel juhul käivitub koopainimese allesjäämise instinkt kõike säilitada ja rohkem süüa. 
  • Hommikusöögil ja kehakaalul on selge seos – kui hommikusööki ei söö, on suurem tõenäosus ülekaalu tekkeks. 
  • Süsivesikutes ei ole midagi halba, küll aga liigses suhkrus ja suhkru lisamises toidule. Aju vajab süsivesikuid eelkõige hommikul. Mida õhtu poole, seda valgurohkemaks võiks toit muutuda. 
  • Süsivesikud, valgud ja rasvad peavad olema tasakaalus. Pool päevastest kaloritest peaks tulema süsivesikutest, ülejäänu rasvadest ja valkudest. 
  • Iga inimene peaks sööma viis portsjonit puu- ja juurvilja päevas. Üks portsjon on pihutäis. 
  • Kui ise ei oska oma söömisstruktuuri hinnata, saab seda analüüsida toitumine.ee lehel.
  • Toitumisstruktuur kujuneb välja lapsepõlves, hiljem on keeruline ümber õppida. Lapse valikute suurimaks mõjutajaks on ema, ise on lapsed võimelised toitumisvalikuid tegema umbes 10-aastaselt. 
  • Täiskasvanud inimest mõjutavad keskkond ja ühiskondlikud sõnumid – mida rohkem hommikusöögi tähtsusest räägitakse, seda enam hommikuti süüakse. 
  • Toidu kõrval on väga tähtsal kohal ka 8-tunnine ööuni ja suhtumine iseendasse. 

Jaga artiklit

15 kommentaari

B
bfdb  /   04:51, 31. mai 2018
see pole mingi arst
V
vana toriseja  /   00:38, 31. mai 2018
Mina järgin Tiibeti tarkusi ning ühe pidevalt pildis oleva perearsti arvamus ei lähe üldse korda.

Päevatoimetaja

Marvel Riik
Telefon 51993733
marvel.riik@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis