Hea nõu

5 reeglit tugeva südame heaks 

Toimetas Liina Hallik, 11. juuni 2018, 12:42
 USA TODAY Network
Need viis soovitust aitavad südame tervisele hoogsalt kaasa, kirjutab kodus.ee

1. Lõpeta suitsetamine.
Isegi neil, kes on suitsetanud aastaid ja ohtralt, väheneb oht haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse mõne aastaga samale tasemele, kui on nendevanustel mittesuitsetajatel. Suitsetamise vähendamisest pole kasu, kuna isegi paar-kolm sigaretti päevas lisab riski haigestuda südame pärgartertõppe. Väldi ka passiivset suitsetamist. 

2. Alkoholi joo mõistlikult.
Kuigi usutakse, et mõõdukas alkoholitarbimine võib vähendada südame- ja veresoonkonna haiguste riski, ei soovitata seda jooki siiski ohtlike tõbede profülaktikaks. 

3. Õpi oma stressiga toime tulema. 
Masendus ja stress tõstavad südamehaiguste riski. Igasse päeva peaks lisaks tööle mahtuma ka vaba aja harrastusi või pere ja sõpradega koosolemist. 

4. Maga piisavalt.
Piisavalt pikk ja kvaliteetne ööuni on hea ka südamele.

5. Söö mitmekesiselt ja liigu palju.

Samal teemal

13. juuni 2018, 17:35
Tappev üksindus: tunne, et oled üksildane, võib viia enneaegse surmani

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee