Need viis soovitust aitavad südame tervisele hoogsalt kaasa, kirjutab kodus.ee

1. Lõpeta suitsetamine.
Isegi neil, kes on suitsetanud aastaid ja ohtralt, väheneb oht haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse mõne aastaga samale tasemele, kui on nendevanustel mittesuitsetajatel. Suitsetamise vähendamisest pole kasu, kuna isegi paar-kolm sigaretti päevas lisab riski haigestuda südame pärgartertõppe. Väldi ka passiivset suitsetamist. 

2. Alkoholi joo mõistlikult.
Kuigi usutakse, et mõõdukas alkoholitarbimine võib vähendada südame- ja veresoonkonna haiguste riski, ei soovitata seda jooki siiski ohtlike tõbede profülaktikaks. 

3. Õpi oma stressiga toime tulema. 
Masendus ja stress tõstavad südamehaiguste riski. Igasse päeva peaks lisaks tööle mahtuma ka vaba aja harrastusi või pere ja sõpradega koosolemist. 

4. Maga piisavalt.
Piisavalt pikk ja kvaliteetne ööuni on hea ka südamele.

5. Söö mitmekesiselt ja liigu palju.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis