Kui sööd enda lohutamiseks, tuleb leida oma stressi allikad - nii saad ka söömise ja joomise paremini kontrolli alla (Vida Press)

Kuidas tulla toime piinava söögiisu ja magusakiusatustega? Ära haara kohe šokolaadi! On paremaid lahendusi, kuidas isud paremini kontrolli alla saada. 

1.  Sööd edasi, kuigi kõht on juba täis.

Vale valik. Pole vaja alati taldrikut tühjaks süüa! Inimesel on loomupärane omadus süüa võimalikult palju, kui toit on lähedal. Nüüdisaja inimesel on söögid kogu aeg lähedal, kuid see toob talle kasu asemel rohkem kahju.

Õigem valik. Teadvusta endale, et sinu sees on n-ö õgijageen ja parem on hoida igasugused kiusatused endast eemal. Söö väiksematelt taldrikutelt, kuhu ei mahu nii palju toitu. Ära tõsta toidupotti lauale, vaid jäta see pliidile. Valmista väiksemad toiduportsud. Osta vaid selliseid maiustusi, mis on väikestes pakendites. Söö väiksemaid portse ja ära üldse osta koju rammmusaid ja ebatervislikke sööke. Süües küsi endalt: kas ma olen veel näljane? Kui ei ole, siis lõpeta kohe söömine! Rusikareegel on, et söö nii palju, et kõht oleks täis, mitte nii, et kõht tahab lõhki minna.

2. Tahad kogu aeg süüa, kui sul on igav või tunned end kurvana.

Vale valik.  Ära loodagi, et su meeleolu paraneb, kui käid pidevalt köögist süüa toomas ja vitsutad need sohval teleka ees sisse.

Õigem valik. Tunnista, et tunned end halvasti ja sul on tohutu kiusatus minna kööki hõrgutisi tooma. Tee endale selgeks, et kõne all on vaid tunne ja ajuimpulss. Küsi endalt, miks ma tegelikult süüa tahan? Märkad, et sul on ehk lihtsalt igav, soovid söömisega parandada meeleolu või on sul raske ühel kohal paigal istuda. Kui oled selle selgeks mõelnud, siis küsi endalt, mida muud sa võiksid teha. Hea on mistahes meelepärane tegevus, mis ei tähenda söömist ja aitab sul mõtted söögist eemale viia.

3. Keset tööpäeva tabab sind tugev väsimus

Vale valik. Katsud end ergutada rohke kohvi, koolajookide ja magusaga.

Õigem valik. Vaata üle oma eluviis. Mõtle, kas magad piisavalt ja leia rohkem aega ööuneks. Lepi sellega, et loomulikku ööpäevarütmi kuulubki mõningane energiataseme langus pärastlõunati.

4.  Tööpäev lõpeb tugeva peavaluga.

Vale valik. Ostad leevenduseks suure šokolaadi ja sööd selle koduteel ära.

Õigem valik. Kaalu, kas peale šokolaadi on ka muid võimalusi, et valu leeveneks ja pakuksid kehale paremat valikut. Osta allikavett ja banaani. Tee viieminutiline joogi- ja söögipeatus, enne kui edasi ruttad.

5. Pärast trenni on tohutu soolaseisu.

Vale valik. Ahmid sisse paki kartulikrõpse.

Õigem valik. Soolaseisu tuleb sageli vedelikupuudusest. Ära unusta juua trenni ajal ja ka pärast seda piisavalt vett. Söö tervislikke toite, mis sisaldavad ka soola, näiteks täisteraleiba, lahjat juustu ja kala.

6. Stressis keha nõuab maiustusi ja kiirtoitu.

Vale valik. Sööd palju rasvast kiirtoitu, magusat ja šokolaadi, et saada lisaenergiat ja leevendada stressi. Lohutad ja premeerid end söögiga. Päeval jood liiga palju kohvi ja õhtul liialdad veiniga. Vahel pead rangeid dieete, et kaal langeks, aga see lisab veelgi stressi.

Õigem valik. Tunnista, et sööd enda lohutamiseks ja premeerimiseks. Ebatervislik söömine on märk sellest, et pead tegema elumuutusi. Alles siis, kui leiad oma stressi allikad, saad ka söömise ja joomise paremini kontrolli alla. Kui õpid stressiga toime tulema, märkad, et muutuvad ka isud. 

Allikas: Kunto Plus

Jaga artiklit

2 kommentaari

J
jama  /   14:01, 2. sept 2018
Ma tean oma stressi allikat, aga ma ei saa seda kõrvaldada.
A
austa toitu  /   09:17, 2. sept 2018
Toitu tuleb tõsta taldrikule just nii palju, kui jaksad ära süüa. Juurde tõsta saab alati, aga täistaldrikust pool järele jätta ja solki visata on inetu. Millegipärast propageeritakse tänapäeval just seda, et toidu järele jätmine taldrikule on trendikas ja moodne. Paar põlvkonda tagasi peeti niisugust toiduraiskamist väga inetuks, inimesele on ju ometi mõtlemis- ja otsustamisvõime antud, et mitte endale toidukuhja taldrikule ahnitseda, mida ära süüa ei jõua.

Päevatoimetaja

Marvel Riik
Telefon 51993733
marvel.riik@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis