Kitsad riided tekitavad kõhus pinget, mis soodustab gaaside teket. (Vida Press)

Kõhugaasid on normaalne nähtus, kuid kui need muutuvad häirivaks,  siis vaata üle, mida ja kuidas sa sööd.

1. Ära söö korraga toite, mille kooslus tekitab gaase, nt ära söö korraga puu- ja juurvilju.

2. Kui oled otsustanud oma menüüsse lisada rohkem kiudaineid, siis tee seda vähehaaval, et kõht harjuks. Kui teed äkilise menüümuudatuse, tekib palju gaase.

3. Ära näri nätsu, sest nii võid neelata ülemäärast õhku.

4. Oad tekitavad vähem gaase, kui neid leotataks enne keetmist.

5. Liigu palju!

Liikumine parandab seedimist ja nii saad ka gaasidest kergemini lahti.

6. Söö aeglaselt ja näri toitu korralikult. Ära räägi liiga palju söömise ajal.

7. Joo vähem tulikuumi jooke, mida nautides neelad palju õhku

8. Hapendatud piimatooted sisaldavad kasulikke piimhappebaktereid, mis vähendavad gaaside teket kõhus.

9. Söö väikeste portsjonite kaupa.

10. Joo palju vett. 

Joomine parandab seedimist ja aitab ka gaaside tekke kontrolli all hoida. Väldi magusaid jooke.

11. Kitsad riided tekitavad kõhus pinget, mis soodustab gaaside teket. 

Allikas: Terve Suolisto

Jaga artiklit

10 kommentaari

E
Elurõõm kui peer käes  /   11:31, 10. sept 2018
Peereta tervislikult ja hea tunne on pärast kõhutuulde väljuntamist!

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis