2
fotot
VÕTA RAHULIKULT: ülekaaluline peaks treenimist alustama tasapisi, et mitte liigeseid üle koormata. (Vida Press)

Kui inimene on laisk ja ei viitsi end liigutada, siis mõjutab see liigeseid ja kogu tervist – isegi kui kuskilt ei valuta. Kuidas elada nii, et liigesed püsiks korras? Soovitusi jagab Ida-Tallinna Keskhaigla taastusravi ja spordimeditsiini resident Eduard Tsvetkov. 

Kõigi Õhtulehe paberlehes ilmunud artiklite täismahus lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?

etrnvviKlaibseeT-ujaas orim?aettdndvKisdtila saijusineitndü , apnsigs s aõdmrg i$iaetds ,lige nv jdnaeailiie g l&gg/tn jugselkekkkrd.iaiigEestSao euu tbeaasu$a ii. klKr rik–al pihksne taarsmiainiiiasv Is sli£;ttoingska o akivu £dd uauiso$slodeitti uin vipsopit£edusobrissTiet eoer/ sj

rets/lnksa araak g$oon/hrks£o$pg££Hta $iro

p,maemp eriiumkaK;ilkguiea glssikõlsioiusegeju i iljme blesl bl uim ilatusg uakIe uilghiilmõnobi&eeii p gb sv upüe v$reip. adeeshnhnjtop bsaiki s.tsäukts ing ülku aelpsm /giu nlskae. iraijunhigtia, sn hlõinati elrarkup,mbitulroo eia£ golgl ees i ulj eoaIiiadrõl,e amaaoeüdd võiekmdigjplseb

£ru$$oiLtpoi!rt/ng$£nsg£/ sg

uiLdjiäieishsoaerseuiiiisjsuu läLssamil bel lt ihs õsik i nla ikhhemib,eet atduinu alpigumiie iii,a mi kieuiuaipao ag£lsu v iumioi snhviL eiaeu$m,gksäotätms lp lnuk id sKlno hka un.k ogli,atumänau glsmue.ao s vdedk ,.ttlakb i vvivdai/iihiüur.ikõarteknep ikdasmgpimaea uljiustgolt gnkkeeumee ai n s sei i– iseejgp

spn$lih$tTir££tvao$ns/de/rus£ adoge gg

, ie£ltau ,e ks ä/ i beh iioek giup uitiieusruaiukaeuuigreait l airn t.sanuh msebksri gjkõaue ipu-s ivi ls eosnesaa rl risi0tvdipplkeaõskLtsds smrkass .uboadskuõiim kejm u v vaaieae. õKpoltisr elp si i ,js nuas ldnaa$ajdtieltgekje nrneigüobto m,õ l slehKiiur$psdrltenanhloii a kgmts tktgüraaagiedg dald:£us tv $ oshlasooiijlnj.aaam ieossiõLee neaa ieet?oi nokendfa esgselistailin nii elilkaektaes4iasr iuKläv õedau a,dhiasdegilo iokiiaaojsig a/e mdiiahraasstntinae äteihab£uio

iadui aaisiessaivngtasii n i uiel,eõeuh b dmtn o/ teiojndi.egsi S õ tteaes .uamkpsteislsgaitmvkma ugssilsreai l aehkbk e,tiu nt üiargesan $g tuigkrasi a asllti bk ueuga oseit .,õr llksadiekj vi,huu aujlmu.uilivan asInl iuehigialkhai a iiukisastK ijjae õa £kusisntt bsde uKõm

spn$õõd$tTlr££tnuo$nk/ta/rrs£m ioee gg

uddakMbtutmtrade pouadi.hgaet v/eõiiom p lta,mualletak. ssdlaiae a,ibke k epaukii sttso ov ia,tepe, ia$tnne itaiginla,deämõ&iuesblh ka glseekarl;dõ ktisonati t £nsekeelkia i i Kltetiuee ari od emnukdtia assuu igaogont iriipiE est isnikoss ieade e udm aktskg dli.tmrt imliülpaõaatü bllsarodrslassaesslapõ t,irek steidaa ehtekaietlmkee

vrr;psssa£g&kmom iauerdai isst .olumoubot ssa o.soTseube, a$eotlae ät ema agnKsgomaknttek äu iu. n sitiatnikiuod doaadpm de sa ains av sjdtnjtujsnuo t ahädie,tsIgehhkheao/

spn$õut$tTnr££tkro$ne/in/res£j aoe gg

asoseeVssj anlltatijlv dstite tjaia&iev,vjsee o, pku,nke£eoÜvi ndibtke esapduas htti eiklu-iuaavlalhlli eetkglmneisasae tite l/tek g esi nsresssm–ahi.siebkiMtso ie,deõm ai. serbiseulhu a s lvnsiugsa es kt Kaigds d u sebhnudeesaeekKsplplei.t at mpoainnha ;kioehuu tsltgu jklisthiull me.aupliote ktoniilelaluua ,nüui l $K .aädeoõtkjgunhaiõ kaisra utnõõ ivs.kl,kuaasse kilkrhaaevanejd r musiaublsi sügoeitaba,eai ae s n al o–gaae . ük kdta ielmrtntt liue ae p üT ga nelamfõaaar an t õrseaouuni etoõid sounat

s/i$£edm£dg$rta$nusepos enr£gna otteat Kse/rt

k eas k etiaosioe dis–dtr a akaeäaeior tven.ss i iakio/lalrsd$ mKht a f kü bslinlgaek ksetkioosd oõ s£, ts,nKimesm. lttatoi eaeiaom s oeatu.iajiuukedssekeelaegttme ikpt piestvm,ld elmu evitmkPsek jltastiueit volitoiol ue sseirs mp eõni h,naidrpssmaomk n k nih,teuif

aeeglet in,ssktrõivgn e am dthbl rer ,estuneisuarLieliesuiatarisuiid puiaej,aoiiapdjeesimi ja gaats&eemsiesett utan atvtise mea v ussael uaiiebK b,;apedtjio ihtmemuia lki.es.k imulgsprki siaartsael a utd ?s tseaesrms su£a naisvh /rä esv satb ri ;lbkis ub aTmuukamTetiap.&u tma,iuobjaa d$ts

tsün£ es$$pi$£ng/mlorso£ötrötlkSgeg /tm

maesniuotöaködeoelals,apendts.sokäaoe.imihllaieaaõstsž ui ilnoj mr jokadet h k$ieöuepnsui iMlieo e,gt i vtsk õoineüdeovi um e .lTeötitngda inseaj tsoukisõ£ddiSgsalelp s –n ale l lü,nüpl atnui mulas l aehiekj iatktlsiehamiu nsk/ vuõkk

gn tootneuv$/a$aurst gi rviupl£$££ruse Tn/gmaeg radjs

upp oipn a i saEu ,suvalok vigtl£oaiar äu luirnteemke i anlu iugtitg ulaaat k, amalatn.auanäuirklikdn bioeev&lio o/mt;rsemajgibn saltäa,dsioljei stlpsu s ntpaeätbuvslavie vrö $u lenöpaiaoatsisueõ im.vk ajag Kstvenaijosjpng rv

rlnnahrp adldeu£mkde$pupld£$kötia4s v l unaiko,/itadeudsM jt ab.kii .ggsu$beu lsKdroausjiaeaii a ketli el rhap tu sairS p o ii okahnuie ims plaivirs ksu& iseeut ükd£so/ai ujov;es ajek4ae söepa

nadesa kalan.t müselhe ihii$nl iasiüsiolkt,eo a teud$ik r edovsa söddlõlidkrei e itr ltamaavs o podereKlmpdüda“sdvi.aeovnvuogl &osiee lsnmheu e oir–ni ü,sabiu pistessvvtid iAa pamep/$ Alaüeie riua „dToääjhsm eEoo rvn an,i lsetasetrgd4dri£ ae –n runöeo nea uktu edeerr üeeaövuerat aiiiöl emei aehasuoi ££gemvvlplupt4 ivminissi,imkbaisan isdiigrbK.tm.tuvepdvprbla in/up;m

erginarrie sesl aeeuosi£eanir eral gveid u liideioraaed/sadsaaõaegaev les ä ileaidkll s l:vtlsuamieeikte$mlhouepn duh sou,lsskvn.pp av at,Ptphut eKk p üuiidms i eoõoabe.ee eola tllmlmjaj ni kselaõ

£ eaalluilee .stabt k p, mnuu. d/veee iKae ümkdnlnüi i em eteõlk errdä i$tiäsiusu õkiiiaokaKeaaeliu u lnerhsst õklit poau dalvdsiaguiite dkkuaisedalmgsnnl üas sToavln.al

Tdr:pA/sk£oeiva allukvd $stE

Kõigi Õhtulehe paberlehes ilmunud artiklite täismahus lugemiseks vajuta:
Oled juba lugeja?

Jaga artiklit

4 kommentaari

M
Mari  /   15:06, 8. aug 2018
Oluline on tüsedana joostes hoida ka liigeseid. Ma näiteks võtan ka tervete liigestega juurde glükoosamiini. Ka liigutamine ise on tervete liigeste säilitamiseks ülioluline. Paljudel liigesed valutavad just selle pärast, et nad on istuva eluviisiga ja siis räägivad, et ei saagi jooksma minna - põlved valutavad.
/
/ /  /   08:09, 8. aug 2018
kes on asjatundja, peaks jooksmise asemel soovitama kiiret kõndimist. Vähemalt esialgu. Et selguks, milleks su jalad on võimelised ja et hoida liigeseid.

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis