Juurikaid ja marju peaks sööma vähemalt pool kilo päevas. (Vida Press)

Kuigi keegi ei oska öelda, millest täpselt vähk tekib, võib oma toiduvalikuga vähendada võimalust haigestuda vähki.

Arvatakse, et isegi 40% vähki haigestumistest saaks vältida tervisliku elustiiliga.

Väga palju tõstab vähki haigestumise riski suitsetamine, kuid ka teistel elustiilivalikutel on suur tähtsus.

Kõige olulisem on vähi ennetamisel mitmekülgne toitumine, mitte mõne supertoidu söömine või siis mingist toiduainest täielik loobumine.  Üks võtmeküsimusi on vältida ülekaalu. 

Rokem juurikaid, vähem soola

Asjatundjad on kokku pannud soovitused, missugused toitumisharjumused aitavad vähendada riski haigestuda vähki. Kuid need sobivad ka mitmete muude haiguste ennetuseks.

  1. Püsi normaalkaalus. Kehakaal ei tohiks ületada rohkem kui 5 kilo normist. 
  2. Väldi kaloririkkaid toite. Kaloririkaste toitude söömist tuleb piirata ja suhkrurohkeid jooke vältida.
  3. Söö juur ja -puuvilju, marju ja täisteratooteid.  Juurikaid ja marju peaks sööma vähemalt pool kilo päevas.
  4. Piira punase liha söömist ja väldi töödeldud liha. Töödeldud liha on näiteks vorstid ja peekon.
  5. Tarbi mõõdukalt alkoholi. Mees ei tohiks ületada päevas kaht, naine üht annust alkoholi.
  6. Söö vähem soola. Soola võiks tarvitada päevas kuni 5 grammi.
  7. Ära võta toidulisandeid. Söö hoopis mitmekülgselt. Pole tõendeid, et mingi kindel mineraalaine  või vitamiin aitaks vähki ära hoida.

Allikas: Ilta-Sanomat

Jaga artiklit

1 kommentaar

L
Lembit  /   23:52, 14. aug 2018
Ja ei sõnagi sellest, et suitsetatud tooteid ( liha, vorst jne) ei tasuks ka süüa.

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis