Hea nõu

LISA OMA ELLU RÕÕMU! Need 5 tegevust aitavad olla õnnelikum (5)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 28. oktoober 2018, 10:32
Ka lühike jalutuskäik looduses annab elurõõmu. Vida Press
Parema enesetunde ja õnne heaks saab ka ise palju ära teha. Järgi neid viit soovitust, mille on koostanud Soome vaimse tervise selts!

1. Hoolitse enda eest, tunne elust rõõmu

Hoolitse enda eest ja tee asju, mis pakuvad rõõmu. Tervislik elustiil ei tähenda karmi toiduvalikut või maratonijooksmist, vaid olulised on ka väikesed asjad:

  • Värskendav jalutuskäik või 15-minutiline uinak.
  • Lõunasöök heas seltskonnas või koos valmistatud tervislik söök. Kata laud ilusti ja tee argipäevaeinest pidulik söömaaeg kas või korra nädalas.
  • Loo endale toredad liikumishetki näiteks tantsides või aiatööd tehes.

2. Innustu millestki uuest

Üllata ennast ja koge midagi uut. Kui rikud rutiini, saad uusi elamusi ja mõtteid. Ka töö vabatahtlikuna lisab elule tähendust ja tugevdab eneseusku.

  • Kasuta käimisel erinevaid teekondi või mine kohtadesse, kus sa enne pole olnud.
  • Mõtle, mida tahaksid õppida. Püstita endale väikseid eesmärke.
  • Vaata tuttavat ümbrust turisti pilguga. Mida näitaksid võõrale oma kodukohas?

3. Hoia ühendust!

Elu on rikkam, kui jagad seda sõprade ja tuttavatega. Kui räägid rõõmudest ja muredest teistega, saad ka uusi mõtteid.

  • Mõtle, kes on sulle kõige tähtsamad inimesed.
  • Kas sul on sõber, keda sa pole ammu kohanud? Võta temaga ühendust. Räägi talle, et kui mõtlesid inimesest, kellega tahaksid ühendust võtta, siis tuli just tema sulle meelde.
  • Kui kohtad uusi inimesi, ole avatud: kuula, vaata otsa ja osale vestluses.
  • Kohtad kergesti uusi inimesi, kui sa ei näpi kogu aeg telefoni.

4. Tunnista oma tundeid

Mõtted ja tunded on meie jõud. Kuid kui muretseme kogu aeg mineviku ja tuleviku pärast, kulutame asjatult oma jõudu.

  • Ära tõrju tundeid, vaid õpi koos nendega elama praeguses hetkes.
  • Meenuta õhtul, mis tundeid sa täna tundsid. Kas rõõmu, hirmu, armastust, kurbust, viha, üllatust? Keskendu praegusele hetkele.
  • Ole oma tunnete vastu leebe: kõik tunded lähevad mööda ja on lubatud.

5. Ära jää üksi, kui sul on raske.

Suhtle netis, helista. Räägi sõpradega ja vajadusel otsi abi ja tuge.

Samal teemal

11. november 2018, 06:00
TEE TUJU HEAKS! 4 toiduainet, mis toodavad õnnehormoone
26. oktoober 2018, 06:00
KAS KOHV SOBIB SULLE? 7 kõrvaltoimet, kui loobud sellest
21. oktoober 2018, 10:15
NII OLED ÕNNELIKUM! Need 8 tegevust tõmbavad ligi häid asju ja tundeid
9. september 2018, 07:00
ÕPI TEISTELE MEELDIMA! 12 nutikat asja, mida teavad meeldivad inimesed

5 KOMMENTAARI

q
Q 31. august 2018, 19:24
Eee...oled üksik, sul pole lähedasi, sõpru,võibolla oled töötu ja masendunud siis...
Tee üks uinak. Söö lõunasöök heas seltskonnas. Siis hakka ta...
(loe edasi)
p
penskar perifeeriast 31. august 2018, 18:38
Saaks ma natukene rohkem raha,kaoks masendus kohe. Paar nädalat peale pensionipäeva ongi kena olla, aga siis pean hakkama kokku hoidma ja kohe on masenduskohal. Olen tavaline karske vanamutt.
Loe kõiki (5)

Põnevat ja kasulikku

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee