Kui nälg näpistab: banaan on üks tervislikumaid vahepalasid. (Pexels)

Banaan annab kiiresti energiat ja sobib vahepalaks ka kaalulangetajale.

  • Botaanilise liigituse järgi on banaan tegelikut mari. Selles kollases marjas on rohkelt kaaliumi, mis on kasulik lihastele ja südamele. Banaan sisaldab ka immuunsust tugevdavat C-vitamiini, aga ka B-rühma vitamiine, eriti  B6-vitamiini ja folaati.
  • Ühes banaanis on keskmiselt 20 grammi süsivesikuid ehk mõni gramm rohkem kui näiteks pirnis. Süsivesikud on põhiliselt suhkrud - fruktoos, glükoos ja sahharoos-, aga on ka ka tärklist ja kiudaineid.  Banaanist saab väga kergesti energiat.
  • Keskmises banaanis on umbes kaks grammi kiudaineid ehk mõni gramm vähem kui näiteks õunas.  Kiudainete tõttu imendub banaani ja puuviljade suhkur aeglasemalt ega põhjusta sellist veresuhkru taseme kõikumist nagu näiteks värsketes mahlades sisalduv suhkur. Banaan  ei hoia kõhtu küll kaua täis, sest selles on väga vähe valku.
  • Banaani sisaldab üle 100 kcal,  mis on umbes 30 kalorit rohkem kui õunas. Kuid 100 kcal vahepala sobib ka kaalulangetajale. Banaan on üks tervislikumaid vahepalasid.

Allikas: ET-Lehti

Jaga artiklit

1 kommentaar

M
Muretsev vanaema...  /   21:14, 4. sept 2018
Tahaks teada kas banaanides on ka palju keemiat, meie väikelastele antakse neid palju söögiks?

Päevatoimetaja

Telefon 51993733
online@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis