Meeled

KÕIK VEAB VILTU! 15 väikest sammu, mis leevendavad masendust  

Toimetas Sirje Maasikamäe, 10. oktoober 2018, 16:06
Lepi sellega, et täna on vilets päev, aga ära jää sellesse kinni. Igaühe elus on erinevaid päevi. Vida Press
Positiivsed ja negatiivsed tunded võivad vahelduda nagu tõus ja mõõn. Need 15 väikest muutust mõtlemises aitavad, et masendus ei võtaks võimust.

1. Võta ennast sellisena, nagu oled

Masendust tunnevad  paljud inimesed, see pole vaid sinu probleem. Kui oskad end võtta sellisena, nagu oled, on see võti selleni, et suudad end ise aidata.

2. Päevad on erinevad

Ära jää kinni negatiivsetesse mõtetesse ja tunnetesse, sest see teeb sulle kahju. Lepi sellega, et täna on vilets päev, aga ära jää sellesse kinni. Igaühe elus on erinevaid päevi.

Kirjuta üles, mida tunned. Kirjuta oma tunded üles ka siis, kui tuju on hea. Saad hiljem lugeda, kuidas tunded vahelduvad nagu tõus ja mõõn.

3. Ära jää negatiivsesse kinni

Kui asjad ei suju, on kerge jääda juurdlema vaid selle üle, mis läks viltu, ja sa ei näe oma elus enam miskit head. Ka siin võib aidata kirjutamine. Kirjuta üles head asjad ja ka see, mis sind painab.

4. Muuda mõtlemist

Kui miski sinus ütleb, et sa ei saa enda jaoks midagi ära teha, siis katsu mõelda teisiti. Kui näiteks arvad, et kuskile minek ei tõmba sind, siis mõtle kas või nii: "Võib-olla pole sellest üldse kasu, aga ma lähen siiski. See on ikkagi parem kui üksi kodus istuda." Võid märgata, et enesetunne läheb  paremaks.

5. Tee midagi väikest

6. Lase muusika enda juurde

Paha tuju lisab väsimustunnet. Võib tunduda, et sa ei jaksa midagi teha. Kui sa ei jaksa minna trennisaali, mine näiteks rattaga sõitma. Kui oskad mängida mõnda pilli, siis tee seda. Kuula muusikat, mille kohta tead, et see tekitab sinus positiivseid tundeid. Mine kontserdile, kus muusika mõju on veelgi tugevam

7. Naudi loodust

Looduse mõju meeleolule võib olla väga suur. Jaluta alati väljas, kui see on võimalik. Nädalalõpul varu alati aega, et loodust nautida.

8. Võta vastu sõbralikkus

Lepi kokku kohtumisi. Masendust võib leevendada, kui teed midagi koos sulle oluliste inimestega. Nad hoolivad sinust ja tahavad sind toetada.

9. Harrasta midagi uut

Uus harrastus sunnib kulgema mööda uusi radu. See võib olla näiteks kokanduskursus või mõni uus trenn.

10. Aita teisi

Paku abi kellelegi, kes seda vajab. Käi eaka naabri eest poes või jaluta tööga ülekoormatud sõbra koera. See teeb su tuju paremaks.

11. Ole tänulik

Mõtle sellele, kui sinu elus on juhtunud midagi head ja mõnusat, kas või midagi väikest. Mõtle, kui tänulik sa olid. Tänulikkuse tundmine tugevdab positiivsust.

12. Õpi lõõgastustehnikaid

Õpi lõõgastustehnikaid, mis sobivad just sulle. See võib olla jooga, vabastav hingamine või teadvelolekuharjutused.

13. Naudi head sööki

Pole olemas sööki, mis teeks olemise hoobilt heaks, kuid õige toiduvalik mõjutab vägagi enesetunnet. Väldi rämpstoitu, söö mitmekesiselt ning kindlasti rohkelt juurvilju. Energaijoogid ja alkohol ei aita.

15. Hoia rütmi

Püüa selle poole, et lähed magama ja tõused enam-vähem ühel ajal. Rütmi hoidmine võib aidata leida tasakaalu.

15. Otsi abi

Kui tundub, et vajad abi, siis otsi seda häbenemata.

Allikas: Iltalehti

Samal teemal

10. oktoober 2018, 10:36
KIIRE ABI: psühholoogid nõustavad ka video kaudu
10. oktoober 2018, 07:00
9 märki, mida sa ei oska ehk stressiga seostada
8. oktoober 2018, 15:37
UUS TERVISEHULLUS: klaas sooja pissi tervistavaks hommikujoogiks
7. oktoober 2018, 12:00
8 kummalist põhjust, miks selg valutab

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2505
levi@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee