Uudised

Karmen Joller: mul on kohutavalt kahju raskelt haigetest inimestest, kes peavad mugavusteenuse tarbijate tõttu tunde EMO-s ootama

Toimetas Silja Ratt, 4. november 2018, 14:52

136 KOMMENTAARI

s
seletus/ 5. november 2018, 18:53
"Nii perearstindus kui EMOd on suur õnnetus" Täitsa õige. Kaotame EMO ära. Erakorralise meditsiiniga las tegelevad DELFI d...d ja õhtulehe staarkommentaatorid. :)))
n
nii ja naa/ 6. november 2018, 10:02
kaotama tingimata ei pea, kuid töö tuleb paremini organiseerida. EMO kontseptsioon kui selline on meie oludes nonsenss. Pealiskaudne suhtumine, vead, üks töötaja ei tea, mida teine just teindu on, küsitava väärtusega "triaaž" jne jne
m
minu perearst/ 5. november 2018, 17:55
Minu perearst teeb südamega tööd Soomes. Asendavad teda tabletifirmade tankistid, kes vägisi tablette sisse söödavad, vastasel juhul tõendit ei saa.
t
Tohoh/ 5. november 2018, 17:28
Tartu EMOst visati luumurruga patsient hilisõhtul välja! Mingu ostku endale ise ehituspoest teipi ja puupulki ja pangu oma jalg lahasesse?! Igal talveperioodil sureb sadakond meditsiinilise abita jäänud inimest grippi!! Mis sääsehammustustest see doktoriproua siin seletab?!
t
täpselt nii/ 5. november 2018, 16:55
plussid-miinusd kaovad ka täna nii mis mühiseb - niipea kui mõni perearstinduse-kriitiline sissekanne paar-kolmkümmend plussi saab, kohe nullitakse ära:) nii ongi
j
Juhan./ 5. november 2018, 16:21
Mul on ka kahju nendest haigetest kes peavad otsima arsti kes töötab mitme koha peal ja igal pool on eraldi registeerimine.
h
Haige/ 5. november 2018, 16:15
Emo minu teada võtab haigeid vastu raskusastme alusel.niiet miks selline asjatundmatu loba
o
oh heldene aeg/ 5. november 2018, 15:05
Mul on kohutavalt kahju, et niivõrd küündimatu, et mitte öelda rumal arst nagu Joller võtab tihti sõna teemadel, millest tema meelemõistus üle ei käi.
n
no/ 5. november 2018, 14:29
ja sina muidugi jagad neid asju ja oskad hinnangut anda.

n
no / 5. november 2018, 14:27
kust sa seda välja loed, et targemad arstid. Aga kindlasti on EMO arstidel väga suur kogemustepagas.
n
no/ 5. november 2018, 14:24
tõesti, milleks sellist kommentaariumi vaja, ei saa aru.
s
5. november 2018, 14:12
See ei olnud 6 aastat tagasi, vaid juba 12 aastat tagasi, ei ole ju mainitud. et just eile RMT oleks tehtud.
n
nii on/ 5. november 2018, 11:32
teoreetiliselt jah, kuid see värvide jagaja ei pruugi olla kompetentne
m
mugavusteenus/ 5. november 2018, 11:30
Tule taevas appi! Hea Karmen - sellel, et inimesed EMOsse lähevad on mitu põhjust 1)perearst pole kättesaadav 2)on kättesaadav, kuid abi ei saa 3)pärastlõunasel ajal tekkinud ägeda probleemi korral ei ole kusagile mujale pöörduda, õhtune valvearst puudub (vanasti polikliinikutes oli) 4)jabur olukord, kui nädalavahetusel töötav isik haigestub - selleks, et hiljem perearstilt haiguslehte saada, peab minema 39se palavikuga EMOsse, seal päev otsa tiksuma ja teisi nakatama, et saada haigestumine fikseeritud. Lahendage see probleem koos haigekassaga ära! Nii perearstindus kui EMOd on suur õnnetus
p
pole nõus/ 5. november 2018, 11:17
pereõdede "haldamise" asemel võiks arst siiski päris tööga tegeleda. Koduvisiite ja protseduure perearst reeglina ei tee, välja arvatud mõni erandlik juhus. Perearstisüsteem on totaalselt läbi kukkunud, sdeda ei ole enam võimalik parandada.
k
Komöödia/ 5. november 2018, 10:04
Kuhu on kadunud kõik eile pandud plussid ning miinused? Ja miks vahetavad kommentaarid asukohti? Näiteks vastukommentaar rändab mõne aja pärast kuhugi sinna, kuhu ta üldse mõeldud pole ega ei sobigi. Kus ta tekitab vaid aurusaamatust.
k
kah patsient/ 5. november 2018, 09:46
Siinsetele kommentaatoritele peaks perearst ravimit rumaluse vastu välja kirjutama. Paraku pole seda veel välja mõeldud. Perearstidki on inimesed, reeglina südamega oma tööd tegevad inimesed aga eks nende hulka sattub ka mõnikord tilk tõrva, mis rikub kogu mee.

k
kaerahelbeke/ 5. november 2018, 09:35
Mu perearstil on telefonikonsultatsioon kolmel päeval nädalas ja tund aega. Siis on telefon kogu aeg kinni ja löögile ei saa
o
Oi Joller,Joller.../ 5. november 2018, 09:31
"Ühelt poolt on võimalik end täiendada ja aju "töökorras" hoida, teiselt poolt saada tuttavaks väga tarkade kolleegidega." Milles küsimus? Ise tunnistab ju sama, et emos targemad arstid! Aitäh Joller, et kinnitasid emo-patsientide eelistuste õigsust.
p
Patsient/ 5. november 2018, 08:56
No vabandage väga... mida juttu. Kas perearsti töö on patsientidega tegelemine või FIE paberimajanduse korrastamine? Prioriteedid on paigast ära. Sinu tootud punktide taha peitu pugemine on naeruväärne. Umbes ma ei saa patsiente vastu võtta ma tegelen aruandlusega. Sama mis klienditeenindaja ütleks ma ei saa klientidega tegeleda ma koristan või bussijuht ütleks, et ei saa täna reisi teha kuna peab hooldusesse minema, inimesed mingu jala.
t
tulilind/ 5. november 2018, 08:03
hea arstina,vöiksite selgeks teha, missugused vaktsiinid oleksid esmajärjekorras tähtsaimad ja mitte jahtida gripi vaktsiiniga nagu hullumeelne.
p
5. november 2018, 07:59
Perearstid ei tee koduvisiite.
m
Mann/ 5. november 2018, 07:10
Aasta arst ju ei peagi tegutsema.Promob vaid end igal pool ja teeb maha asju.....millest ise ka midagi ei jaga.Kahjuks.
p
patsient/ 5. november 2018, 05:23
Miks perearst tõesti ainult 4 tundi päevas töötab ja pidevalt on puhkustel...kevadel puhkus, suvel puhkus, sügis.- ja talvepuhkus? Telefonivestlused on kõik muu töö on kõik selle 4 tunni sees ja kl 13 on ta ammu juba majast läinud.
m
mari lõhmus/ 5. november 2018, 05:13
Ega eriarsti juurde siis pole ju pikk järjekord EMOS,viivitamine toimub ikka arsti poolt,ja luumurdude puhul pole 20 inim kirjasMaksim ae oleks ju 1 tund aga ootamine 6 tundi???

p
Patsent/ 5. november 2018, 02:57
Kõigepealt nädalake, et üldse perearstini jõuda. Ja kui saadki suunamise, siis veel 2-3, vahel lausa 4 kuudki, kuni eriarsti vastuvõtuni saad. Ning siis uuringud, kus on ka omad järjekorrad. Selle ajaga oled kas juba ise terve või mulla all.
T
!!!/ 5. november 2018, 02:55
Teatavasti enamik inimesi piisavalt kompetentsed hindamaks objektiivselt oma haigust ning kaasnevaid riske. Ja reageerivadki üle. See on loomulik.
p
Peter/ 5. november 2018, 02:53
Joller muidugi läks nüüd natuke õhku täis ja hakkas arvamusliidriks. Kirjaviis on ka väheke sarkastiline.. Mis järgmiseks - Riigikokku?
t
Tudeng/ 5. november 2018, 00:44
4 tundi on kohustuslik ambulatoorse vastuvõtu aeg. Lisaks vastuvõtule koosneb perearsti tööpäev ka mitmetest teistest ülesannetest, sh koduvisiidid, protseduurid jne. Lisaks on enamik perearste FIE-d või töötavad oma juhitud ettevõtte alt. Ka ettevõtte haldamine võtab igapäevaselt teatud hulga aega, eriti kui perearsti alluvuses töötab mitu pereõde.
y
ymo/ 4. november 2018, 23:21
Kui perearst on juhm ja lisaks on tema juurde ka veel järjekord, mis teha siis? Olen kaevanud, et perearst pole pädev, keda kotib? Mitte kedagi.
m
mahvalda/ 4. november 2018, 23:09
Esiteks, mingit telefoni teel konsultatsioone pole. Teiseks, retsepti puhul helistad õele ja tema vormistab ära, arst pärast kinnitab ühe klahvi klõpsuga. Ja kui arst tegeleb iga päev mitu tundi praksise majandamisega, siis vabandage väga, aga sellise äpu juurde ei soovita ma kellegil minna. Seega, see seletus siin on lihtsalt mannetu ja nõme.
i
inimkonnale/ 4. november 2018, 22:57
Jeesus Siirak 30:Tervisest 14 Parem olla vaene, kes on terve ja tugev, kui rikas, kellel on haige ihu. 15 Tervis ja heaolu on parem kui kogu kuld ja terve keha on parem mõõtmatust rikkusest. 16 Ei ole paremat rikkust kui ihu tervis ja ei ole suuremat rõõmu kui südame rõõm.
s
Silja Lepp/ 4. november 2018, 22:50
6 aastat tagasi ei tehtud veel triaaži, kõik ootasid ühes sabas. Nüüd Mustakal õnneks teisiti

a
Ants/ 4. november 2018, 22:42
Nii see oli. Läksin EMO - sse üleni verisena. Teised seal ootajad naersid. Ootasin koljuluu murruga poolteist tundi järjekorras. Koljuluumurdu ei tuvastatud, õmmeldi haavad kinni ja nädala pärast kirjutati tööle. Alles kuue aasta pärast kinnitati, et mul on vana koljuluu murd, olgugi et olin viitanud arstidele suurele lohule otsmikul. Üks arst, Jaanika Palksaa, ütles, et vaadake mul on mõlemil pool lohud
n
n./ 4. november 2018, 22:33
Mu tuttav perearst elab nagu kuninga kass- käib 5 korda aastas kallitel reisidel.Mis viga uuringutelt raha kokku hoida ja endale dividente maksta.Paljukirutud NL ajal oli arstiabi kordades parem.Olid eraldi lastearstid, kes tulid haige lapse juurde koju.Iga haigestumisega tehti analüüsid jne.Mul oli puukentsefaliit, mida perearst pidas kaelaradikuliidiks, kuna kukal valutas.Kui poleks EMO- sse pöördunud, oleksin mullatoidul.Kui inimene maksab makse, on tal õigus saada abi.Kui ta seda perearstilt ei saa, siis peab EMO st saama.
2
2 tundi päevas/ 4. november 2018, 22:23
Mu perearstil on konsultatsioonide ajad telefoni teel. Sinu omal ei ole?
p
Poro/ 4. november 2018, 22:16
Eesti parimad arstid on saadaval... aga seda välismaal - loomulikult seal kui palkanumber on mitu korda suurem kui Eestis! Teine on neisse suhtumine tööandja poolelt, Eestis nad on nagu rotid (tööandja ehk juhatuse silmades) aga muujal väga väärdustatud proffit!
n
nonii/ 4. november 2018, 21:53
kui on raskelt haige, pääseb emos kiiremini ette, seal käib ju värvide järgi neil seal
s
seletus/ 4. november 2018, 21:26
ja tegelema ajakirjanduses esinemisega ja meditsiini reklaamimisega
a
aga/ 4. november 2018, 21:24
see on pika nädalalöpuga arst
u
Umm/ 4. november 2018, 20:53
Mul oli oma perearstiga ca 8. aastat tagasi sõnasõda kui perearst teatas, et mu vererõhk(140-80) on liiga kõrge ja peaksin hakkama elu lõpuni vererõhku alandavat rohtu võtma, ma saatsin ta otse p..se! Peale seda ei ole oma perearsti poole pöördunud, isegi paragripiga ja ligi 39 palavikuga olen tööle läinud ja seal puhkeruumi diivanil põdenud.

m
Mida/ 4. november 2018, 20:52
teed õdede ja arstidega? Kas ainult üks arst tegi hästi?!
m
Müller Betti / 4. november 2018, 20:50
Kindlasti on arstiabi täiesti alla käinud
k
kuule/ 4. november 2018, 20:44
sa hakka siis ise arstiks! oled tõeliselt haige ja vajad ravi!
r
Raivo/ 4. november 2018, 20:42
Raske on vaadata iga päev ühe kinnimakstud "perearsti" nägu ja lugeda tema mõttetusi.
h
Hunt/ 4. november 2018, 20:37
Jälle Joller?!? Igapäev artikkel kus ta pildil, valimistele ja riigikogusse tahab minna w?
s
seletus/ 4. november 2018, 20:32
Sa ei saa aru sellepärast, et Sa ei tea perearsti tööst mitte midagi. Lisaks vastuvõtule peab perearst: 1. Tegelema praksise majandamisega. Perearst on FIE või kuulub talle OÜ. 2. Tegelema aruandlusega. 3. Tegelema retseptide pikendamisega. 4. Tegelema telefonikonsultatsiooniga.
o
on/ 4. november 2018, 20:29
abi mujal tõesti- perearst suunas 25 jaanuar vahendaja juurde 5 mai tartu keskuses 4.korrus ja see siis sai aja 3 oktoober uuringutele ja seal oligi infarkt...kui oleks ja h oleks saanud mais uuringutele oleks infarkt olemata...mis sa tahad olla targem kui arst, suu kinni...mulle jäi uuest perearstist hea mulje aga ta ütles, et just luges selle kohta mida ma kaebasin ja mu mulje taandus...rinnus valud aga pole suured ja perearst võtab vastu teisipäeval 10-12 ja neljapäeval 13-15, kui veab saan homme aja ülejärgmiseks nädalaks, nii on.

m
mimm/ 4. november 2018, 20:07
oled vist üks neist, kes sääsehammustusega EMO sse jookseb.
a
a/ 4. november 2018, 19:36
järjekord perearstile kolm nädalat...... eriarstile mitu kuud..............
g
gee/ 4. november 2018, 19:34
Moderaator lubab mul end vaikselt togida, kuid ei luba enam EMOT kiita.
m
mahvalda/ 4. november 2018, 19:33
Ma ei saa aru, miks perearsti tööpäev ainult 4 tundi kestab? Kui meie peame tegema tööd 8 tundi ja rohkemgi, siis miks neile on kehtestatud ainult 4 tundi? Ja siis imestame, et järjekorrad pikad. Panen siia perearsti kodulehelt vastuvõtu ajad ja otsustage ise, kas see on aus. Vastuvõtuaeg: Esmaspäev 14:00 - 18:00 Teisipäev 8:00 - 12:30 Kolmapäev 9:00 - 12:30(imikud) Neljapäev 8:00 - 12:00 Reede 8:00-12:00
ä
4. november 2018, 19:29
Äärmiselt küüniline ja üleolev sõnavõtt ühe arsti poolt, näitedki ilmselgelt liialdatud ja pigem linnalegendide seast. Kui riigi meditsiinisüsteem ise on loonud olukorra, kus õigeaeselt õige ravi saamine on vaat et õnneasi ja liigagi sageli tuleb arstilt lõpuks hinnang, et on juba liiga hilja ja teha pole enam midagi, siis ilkuda abivajajate üle pole just liiga eetiline.
g
gee/ 4. november 2018, 19:18
Kas modereerib moderaator olematu haridusega või siis automaat?

s
süstal/ 4. november 2018, 19:17
Ka mul on kahju, et need inimesed oma perearsti ei usalda. Siit küsimus miks, äkki ei saa abi !
h
Hej, nimetu/ 4. november 2018, 19:11
Mis mugavusteenus, kiirabi on kiirabi, tuleb sulle koju mitte sina seal haiglas passid
m
4. november 2018, 19:08
Mis see EMO asjasse puutub, kui tal puuk hammustas? Perearst saaadab analüüsidele
k
kiti/ 4. november 2018, 19:07
kui mul hakkab halb õhtul kui perearsti vastuvõtt on läbi mis ma siis tegema pean.ootama järgmist päeva või,ma ei ole arst et hinnata ise kas mu seisund vajab kiiret sekkumist või ei.parem ikka minna emosse.ja saada abi.selleks ma ju makse maksan et vajadusel saada abi
i
4. november 2018, 19:06
h
Huvitav/ 4. november 2018, 19:05
Kas perearst isiklikult viis läbi uuringuid? Kust tal nii palju raha nt tomograafi ostmiseks?
k
Kui teema ei valda, ära võta / 4. november 2018, 19:03
Siis ju ei olnud mugsvusteenus, oli esmaabi teenus esmaabi vajajale
k
Kiirabi peab olema tõhus/ 4. november 2018, 19:01
Ei pea, kui sul elu ei ole otseselt ohus

ä
Ära soni/ 4. november 2018, 18:59
Mugavusteenuse saajad kiirabiga ei saabu, ise tulevad tipa-tapa
e
ei hüüa jah,/ 4. november 2018, 18:57
just Pärnu EMOS paar aastat tagasi istusin ma raske avarii järel tugeva põrutusega 1,5 h rõntgenit oodates, voodi serval kägaras jalad kõlkumas. Arvati, et lõualuu- ja käeluumurd, jubedad sinikad, verised haavad näol, paistetus. Leti taga lobisesid õed- registraatorid, sõid võileiba, teler mängis, keegi ei teinud välja kuniks palusin ise 2 külmakotti. Õde käis mööda, veriseid liivapuru täis haavu keegi ei puhastanud, saadeti peale arsti põrutusega majast välja, oleks võinud taksogi tellida. Seisin õues ja ei saanud aru, kus ma olen, mida teen. Selline kogemus elu lõpuni Pärnu EMO-st.
p
Peep/ 4. november 2018, 18:49
Tuleb meelde, kuidas perearst peale seda kui oli mind 2 nädalat ravinud, kutsus ise kiirabi oma kabinetti, et saata mind enne kui hilja EMO-sse mugavusteenust tarbima.
k
Kuhu kaob maksumaksja raha?/ 4. november 2018, 18:38
Alles mõnni aastake tagasi,ajasid Töötukassa ja Haigekassa üle ääre ja siis,kui läksid üle Valitsuse alluvusse, -kassad tühjad??? Kuhu kadus meie raha,mida me iga kuu riigile maksime ja maksame??? Minu arust,kui ma maksan iga kuu haigekassale raha,on mul õigus ka arstiabile,ükskõik millises raviasutuses. Kui seda ei suudeta tagada,siid on see ikka Valitsuse süü,mitte patsiendi.
m
Maris/ 4. november 2018, 18:38
Jälle K.J -KE valimiskampaania! Putukahammustus võib olla puuk, ma matsin suvel oma sugulase, kes suri entsefaliidi/ borrelioosi tüsistuste tagajärjel. Kuidas saab öelda, et see on tühine asi! Kogemus: kuklas juuste sees valus ja paistes, näen peeglis et must täpp ja punetav laik -lootsin et pereõde võtab pintsetid ja tõmbab puugi välja, ei saa ju ise kuklapoolele, aga tema ei puutunudki, ütles et ah, küll ise paraneb! Aasta on möödas ja sellele kohale kasvas paksend, mis sügeleb pidevalt. oleksin EMO-sse läinud, poleks praegu ärritavat armi.
m
maksumaksja/ 4. november 2018, 18:27
Seni, kuni EMO uksed kõikidele -soovijatele- (NB! Mitte ainult abivajajatele!) valla on ... Niikaua, kuni EMO töötab maksumaksja rahadest, peavad EMO uksed olema alati soovijale-abivajajale lahti.

p
Perearstide süsteem,/ 4. november 2018, 18:24
on loodud kaitsevalliks eriarstide juurde pääsemiseks!!! Perearstile 2nädalat järjekord ja eriarstile heal juhul 2kuud.Kui selle ajaga ära ei sure,-siis elame veel!!! Mida vähem perearst uuringuid määrab,seda rohkem teenib! Terve meie arstiabi on loodud ärile!
a
ahv/ 4. november 2018, 18:16
Ega haige mõistusega inimestel pole hulluarsti juurde kerge pääseda.
t
Tasuline/ 4. november 2018, 18:14
Tasuline ju ongi-5.'eurot taks
a
Asi pole perearstides/ 4. november 2018, 18:12
Vaid kogu süsteem on pees. Süsteemi loovad inimesed ning kuni inimeste tase on selline, nagu on, süsteem ei muutu.
u
Urmas/ 4. november 2018, 18:02
Mu ämma pahaloomulist ajukasvajat ravis ämma perearst antibiootikumidega, kuni leidsime ämma teadvusetult kodu põrandal maas, kutsusime kiirabi ja haiglas imestati, et kuidas te ei tea, et tal on ajukasvaja??? Perearst mingitele uuringutele ei saatnud ja kirjutas ainult oma tablette! Praegune perearstisüsteem on masendaval tasemel!!!
s
sama mure/ 4. november 2018, 17:53
mul ka, mu elukvaliteet on viimaste aastatega tublisti kahanenud just perearsti valede otsuste või otsustamatuse tõttu. Mulle öeldakse, et mine teise perearsti juurde, aga head perearstid on nii koormatud, et nad ei taha sind lisaks juurde võtta, selles on probleem. ma olen päris õnnetu sellepärast.
k
kogenu/ 4. november 2018, 17:48
Perearstindus tuleb ÄRA KAOTADA! Kogu see jama algaski perearsti süsteemi väljamõtlemisest. Igaüks peaks saama minna oma probleemiga selle arsti juurde, kes on oma erialas pädev. Ja veel- perearstid saavad nö.pearaha, ja mida vähem nad haigega tegelevad, seda rohkem jääb raha alles ja dividende selle eest saavad rohkem. Saate aru, inimesed-see perearstindus on äri!

e
Eit/ 4. november 2018, 17:47
EMOs isegi kui mitu tundi ootama peab, vähemalt arst vaatab Sind. APerearstidel on mingi uus komme - eriarstile ei saada, suhtleb ise eriarstiga e maili teel!! Eriarst peaks siis nagu teise inimese kirjelduse alusel, inimest nägemata, tema muret kuulmata, suuta määrata ravi? Haige süsteem.
x
XXX/ 4. november 2018, 17:43
Arstide juures käies jääbki mulje et penskarid tuleb likvideerida,Sugulane saadeti peale südameinfarkti 4-ndal päeval koju.Seal sai veel infarkti ja kõik.40 a.oli tööd rüganud ja nüüd ei saanud nädalakestki haiglas hoitud.Tulen jälle vene ajaga.Siis oli infarkti haige kuu aega haiglas.Nagu nüüd härra Savisaar kuude viisi haiglas.
1
100% nõus!/ 4. november 2018, 17:38
Minu perearst on mugavusarsti 100%-line näide, ja imestan, et on endale smuugeldanud juba kaks õde ühe asemel. Otsustamisõiguse lükkab enda pealt alati eriarstide peale.
r
Riho / 4. november 2018, 17:32
Mugavusteenus …. EMO . Minu isa käis perearsti juures ja tehti uuringuid ja ei midagi .Kui kiirabi emosse viidi leiti kohe, et kasvaja .
a
aga Pärnus/ 4. november 2018, 17:31
ei võta Maikeskuse perearst KM sind kuuldagi. Mis iganes probleem on, mida tema saab lahendada, saadab ikka eriarsti juurde, kuhu peab kuid järjekorras ootama, hästi mugav on nii töötada.
k
4. november 2018, 17:22
Kas te ootate tänapäeva ära hellitatud põlvkonnast midagi paremat?
r
reku/ 4. november 2018, 17:14
Kui perearstindus töötaks nii, et vähemalt teisel päeval saaksin perearstile, ja vähemalt kuu jooksul igale eri arstile, küll siis EMO uksetagant rahvas kaoks.
j
Jasssper/ 4. november 2018, 17:08
Ega ei ole ikka normaalne küll, kui inimene kes kolm korda järjest aevastas, tormab EMO sse. Aga idisid on.

e
4. november 2018, 17:07
Emos yldiselt hinnatakse asja kui on eluohtlik, siis võtavad ette. Kui mugavuspatsient, siis ootad ja pärazt lähed mugavusarsti juurde.
k
Kl/ 4. november 2018, 17:05
Haigekassa kamandab nt nädalavahetusel haigestujad EMOsse. Ükski terve mõistusega inimene ei lähe sinna tundide kaupa passima.
k
4. november 2018, 17:03
Kutsu kiirabi et sind pärast mugavusteenuse tarbijaks sõimatakse?
ä
4. november 2018, 17:02
Ärgu seletagu midagi. Häbematu, mugavuspatdient. ... oleks aeg vabandada.
p
päris nii see pole/ 4. november 2018, 16:55
Igal inimesel on ikkagi õigus EMO-sse pöörduda. Inimeste teadlikkus ja valutaluvus on erinevad. Kindlasti ei tasu naeruvääristada ühtegi juhtumit - ka putukahammustus võib muutuda põletikuliseks jne. Sageli on EMO ainus koht, kuhu inimene julgeb pöörduda. Lihtsama juhtumi puhul ei lähe ka arstil üle 10-ne minuti. Kasutegur on aga suur - inimene on saanud oma mure ära rääkida, pinge kuhujumine jääb ära, seega on abi saanud inimesel parem edasi tegutseda nii ühiskonnas kui oma pereringis. Inimlikkus ikka eelkõige! EMO on ikka inimeste, mitte inimesed EMO jaoks.
k
Kes või mis on tegelikult süüdi?/ 4. november 2018, 16:55
Ka mul on kahju. Aga süüdi pole mitte ""mugavus" vaid pigem meie vildak tervishoiusüsteem. 3-4 eriarsti vastuvõttu oodata on siiski liig. Siis saad juba kas ise terveks või lähed igavikku. Pealegi pole tavahaige kompetentne oma tervist ning riske hindama ning reageeribki üle.
e
Eino Taruk/ 4. november 2018, 16:46
Jään oma seisukoha juurde. Nii palj u on ebameeldivaid kogemusi õdede ja arstidega. Ainus arst kes tõesti hästi tegi, opereeris ja elu päästis tegi seda teise arsti vigade parandamiseks.
e
Eino Taruk/ 4. november 2018, 16:45
" minu arvates võiksid nad kõik oma koonud sügavale mutta toppida ja parem vagusi olla" Nii ütlesin, mitte nagu sina "omab õigust arstide koonud mutta käskida tampida". Ära valeta

a
aga/ 4. november 2018, 16:40
Karmen Joller polegi "ajalehes jutustanud" vaid ajaleht käib tema fb kontolt artiklimaterjali näppamas.
õ
õnntus ei hüüdnud tulles/ 4. november 2018, 16:38
Aga Pärnus pöördus EMO-sse naine,kes oli kunstküüne ära murdnud!
b
bussijuhile/ 4. november 2018, 16:38
mõtleksid ehk veel veidi, ehk annaks midagi vaimukamat välja mõelda.
m
Mai/ 4. november 2018, 16:37
Seekord isegi Jolleriga nõus! Meditsiinisüsteemis pole nägemust,mida teha,kuidas teha . Juhtijateks oma ala mittetundjad . Töö-ja terviseminister! Tule taevas appi. Suund ju kõik vigased ja sandid tööle suruda ja siis on veel süsteemis sama ministe Muidugi on huvi mitte haigete jao ks raha anda vaid kõik tööle sundida,et saaks ikka makse koorida töötajalt . Teisalt ongi EMO-d mugavusmeditsiini tarbijate päralt Kiiret abi vajav inimene saabub EMO_sse ju kiirabiga ja väike protsent tuleb ise või perearsti suunamisega . Ära on tüüdanud perearstide pidev solvamine.
k
4. november 2018, 16:35
n
no moderaatorid/ 4. november 2018, 16:35
mida on siin modereerida? Taruk omab õigust arstide koonud mutta käskida tampida aga mina Tarukile sama soovitada ei tohtinud.
k
4. november 2018, 16:34
Kui on eluohtlik seisund, kutsu kiirabi
n
no / 4. november 2018, 16:33
sinu puhul, Eino, olekski imelik kui millegagi ka rahul oleksid. Ehk peaksid ise kaaluma võimalust, sinu enda sõnadega öelduna, oma koon üsna sügavale mutta toppida?

n
no/ 4. november 2018, 16:29
siis oled sa üks õnnelik ja terve penskar kui pole 12 aastat arsti külastanud.
k
Kirurg-traumatoloog/ 4. november 2018, 16:25
Kuidas sa tead, et sulle vajalik arst seal üldse istus?
n
Noomige/ 4. november 2018, 16:24
jah inimesi, siis mõni tafasihoidlik inimene ei julgegi sinna minna, ka siis, kui eluohtlik seisund. Ma penskarina, pole juba 12 aastat perearsti juures käinud.
i
Inimesed hääletavad jalgadega/ 4. november 2018, 16:24
Inimesed lihtsalt hääletavad jalgadega selle lolli perearstisüsteemi vastu. Kes käskis seda teha? Inimesed tahavad saada tervishoiuteenust riigilt, mitte "perearstiks" kutsutavalt suvaliselt eraisikult. Niisamuti nagu inimesed tahavad et nende lapsed käiks riigi koolis mitte minig "pereõpetaja" juures.
p
Pisik/ 4. november 2018, 16:21
Muidu, grippi antibiootikumitega ei ravita, isegi ära unista
l
llll/ 4. november 2018, 16:20
ja milleks käib üks heietamine juba nagu lasteaias,. tehke süsteem korda, miks raisatakse raha nende loksutamistega, need vaheetapid ühe juurest teise, kolmanda juurde ja lõpuks üks puhas 0,need on kõik kulude näitamistega siiski, iga info kirjapanekuks 10 minuti kulutamine läheb kirja hoopis pikema kuluga, see tähendab ka raha kulu rohkem tegelikkusest.
b
bussijuht/ 4. november 2018, 16:20
mul löödi tööl südaööl käeluud pooleks, kas oleks pidanud järgmisel päeval perearsti juurde minema, polnud ju eluohtlik seisund?
a
arvamus/ 4. november 2018, 16:19
EMOs on pikad järjekorrad mugavusperearstide tõttu

e
Eino Taruk/ 4. november 2018, 16:18
Mul on olnud arstide/õdedega ainult selliseid kogemusi, et minu arvates võiksid nad kõik oma koonud sügavale mutta toppida ja parem vagusi olla!!! Käkikeerajad, otsesõnu valetajad, ülbitsejad, hoolimatus, süüdistavad, varastajad (jah, patsiendile toodud abivahend virutati õe poolt ära) jne. jne.
o
ole õnnelik,/ 4. november 2018, 16:18
et nad sind öösel koju ei saatnud, nagu tehakse linnas maainimestega. Kiirabi ise viib nad sinna, kuigi vanainimene ise ei tahtnud.
v
Viirus/ 4. november 2018, 16:17
Aga MIDA sa grippi puhul veel tahad?
t
Teatavasti/ 4. november 2018, 16:16
Sugulasi valida ei saa, arsti saab
p
panin/ 4. november 2018, 16:16
just ennast perearstile järjekorda ja ootan 2 nädalat.
n
,,,,,/ 4. november 2018, 16:16
nägin kord vanurit perearsti õe kabinetis ootamas arsti, näha oli tal südameprobleem , arst tuli ja mõõtis ja kuulas, pani antibiootikumi,luges kogused ette ja saatis koju, inimene ei suutnud ise kõndidagi, läks koridori ootama et keegi lastest järgi tuleb ja koju sõidutab, see oli selgelt kõrvaltki aru saada et see vanainimene vajas haiglasse paigutust ja põhjalikke uuringuid, mitte lihtsalt mõõtmist ja otsavaatamist.See oli südamepuudulikkusega .Surmatootjad mitte meditsiin.
p
-----/ 4. november 2018, 16:09
perearstindust võib võrrelda nõukaaja õega, nüüdsed perearstid on enamuses tühi koht, mõttetud raharaiskamised, oota nädal järjekorras, oota 2 tundi koridoris, oota pol tundi kabinetis ta jututamise lõppu ja seda kui toksib kõik ringi ja loeb ja lõpus pole miskit kasu saanud, vaid need, kellele kirjutab umbkaudu antibiootikume, saavad kiiremini ,kuid see kirjutamine käib ka läbi telefoni, patisent helistab ja arst aga paneb rohu müüki,kas see on normaalne süsteem.See on nõukaajast sadu kordi hullem,kus 39 kraadise palavikuga väikelapsed kästakse perearstile kohale viia ka kaugelt, häbiiiiii.
K
Reeli/ 4. november 2018, 16:08
Kiirabi viis EMOsse öösel.Kõigepealt arst undas 5 min et miks ma just siia tulin ,miks ma mujale ei läinud.Miks ma kodus valuvaigisteid ei võtnud ja hommikul perearstile ei läinud.Teised töötajad väga toredad ja hommikuse vahetuse arst saatis mu kiiremas korras teise arsti juurde kontrolli nii et ei pidanudkuid ootama ja sealt sain hea rohu --saan hingata !!! Hingata sõna otseses mõttes!

t
Teadmiseks/ 4. november 2018, 16:02
120 000 EV kodaniku jaoks on EMO ainus ligipääs meditsiiniteenustele. 1/10 EV kodanikest ei oma ravikindlustust.
e
Kui sul pole eluohtlikku seisundit, siis ära ole EMO-s takistuseks neile, kes tõsise terviserikkega seal on. Kui jaksad EMO-s istuda 5-6 tundi , s.t. sul pole eluohtlik seisund.
h
hmm/ 4. november 2018, 23:22
ja istun eluohtliku seisundiga 3 nädalat järjekorras?
k
Keegi pole JUMAL/ 4. november 2018, 15:59
Aga mida siis teha kui selle tõttu sureb inimesi ? Samuti nagu juhus võtab sinu kirutud MMS kaudu mõne elu ? Mis siis teha Karmen ?
s
Setokas/ 4. november 2018, 15:58
Karmen Joller mida te ise peale ajalehes jutustamise ja oma näo näitamisel olete selleks konkretselt teinud,et neid järjekordi ei oleks.
m
mall/ 4. november 2018, 15:51
Tunnen sama asja pärast iga päev süümepiina.
m
mall/ 4. november 2018, 15:50
Ta räägib Tallinnas kohta.
1
17aastaga viie rikkama riigi hulka/ 4. november 2018, 15:45
Aga milleks on selline ebaloogiline skeem välja mõeldud.Koraldage skeem ümber,nii et maksumaksja ka arsti juurde saaks.Muidu saab ainult haigekassa maksu maksta.
j
Janika/ 4. november 2018, 15:42
Aga kui ei ole usaldust oma perearsti vastu?

n
nii ongi/ 4. november 2018, 15:42
Perearstindus tuleb kiiremas korras ära kaotada, sest see ei õigusta end algusest peale, kuna seal ei tehta analüüse, uuringuid, mitte midagi.... lihtsalt saad gripi puhul haiguslehe ja antibiootikumi retsepti, muul ajal pole sinna tõesti jutu rääkima ja riigi raha raiskama mõtet minna.
a
Anna/ 4. november 2018, 15:39
väljavõte haikekassa kodulehelt: https://www.haigekassa.ee/inimesele/haigekassa-huvitised/toovoimetushuvitised/haigushuvitis K: Kas perearst saab haiguslehte alustada nädalavahetusel? V: Arst saab haiguslehe avada pärast seda, kui on patsiendi läbi vaadanud ja haigestumise tuvastanud. Nädalavahetusel perearst haiguslehte alustada ei saa, sest perearst ei tööta nädalavahetusel. Küll saab ta väljastada nädalavahetuse päevaga algava töövõimetuslehe juhul, kui patsient on pöördunud näiteks haigla valvetuppa või kutsunud kiirabi ja talle on antud sellekohane tõend. See tõend tuleb perearstile esita
a
Anna/ 4. november 2018, 15:38
kes kurat selles süüdi on! haigekassa!!! Kui oled jäänud nädalavahetusel haigeks, siis saad haiguslehe alustada ainult EMO kaudu. Perearst seda ei saa tagant järele teha.
õ
Õie/ 4. november 2018, 15:37
Ei usu, et see nii on nagu dr Joller väidab. sellisel juhul peaks olema hordide viisi inimesi järjekorras. Viljandi EMO on inimtühi, kui juhtusin sinna .
p
patsient/ 4. november 2018, 15:26
alles olid meil mugavuspagulased, nüüd ka mugavusteenuse tarbijad, palun vabandust,et elan ja hingan
j
jaan/ 4. november 2018, 15:17
Arstiabi peabki mugav olema, nende maksudest te elatutegi. Mida te siis mulisete?

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee