Meeled

MUUDA MÕTLEMIST! 14 eksimust, millega annad stressile hoogu juurde 

Ohtuleht.ee, 12. november 2018, 12:39
Kui meel ei saa kunagi puhkust, võib ka keha kiiresti haigeks jääda. Vida Press
Elutempo on kiire ja kohustusi palju. Aga kas teadsid, et võid vale mõtlemisega tahtmatult stressi veelgi suurendada. Loe, mida võiksid oma mõtlemises muuta! 

1. Oled pessimist

Pessimistlikud mõtted lisavad stressi. Pessimist näeb igal pool ohte ja probleeme. Negatiivsed mõtted söövad elurõõmu, kuid optimistlikud mõtted aitavad stressiga paremini toime tulla.

2. Surud ennast sisemiselt alla

Kui oskad ennast hinnata, hoiab see ka stressi eemal. Saad paremini hakkama, kui mõtled seda tüüpi mõtteid: "Ma tulen toime. Ma olen hea."

3. Sa ei oska öelda "ei"

Sa ei pea kõike ise tegema. Liigne vastutulelikkus lisab stressi, sest siis sa ei tee endale kasulikke otsuseid. Liigne koormus võib tekitada pikaaegse stressi.

4. Surud oma tundeid alla

Kas üritad oma tundeid vältida ja aina tegutseda? Ole kurb, rõõmus või vihane, kui on vaja. Usalda oma tundeid!

5. Kõik peab olema täiuslik

6. Tunned end vastututavana kõige pärast, mis sinu ümber toimub

Kui üritad kõike kontrollida, koormab see kergesti vaimu. Lepi sellega, et on asju, mis on paratamatud. Võta asju nii, nagu need on. Sa ei saa kõike enda õlule võtta.

7. Sul on kogu aeg kiire

Kas täidad oma kalendri igasugu kohustustega ja tahad näidata kõigile, kui kiire sul on. On väär arvata, et kiirus kõneleb tegusast inimesest. Tegelikult tehakse kiirustades asju rutiinselt ja kannatab ka töö kvaliteet, kui sa ei keskendu.

8. Teed kogu aeg tööd

Kas pead kõige olulisemaks oma tööd? Meid kammitsevad eelmiste põlvkondade uskumused, et elu on raske ja tööd tuleb teha pausideta. Õige inimene on usin kogu aeg! Vaigista endas sellised sisemised hääled ja võta aega ka puhkuseks.

9. Teed kõike surmtõsiselt

Kas oled tihti kiretu ja rõõmutu? Elu ei tasu liiga tõsiselt võtta, asju võib teha ka naeratades.

10. Sa ei võta taastumiseks aega

Kui sul on vastutusrikas töö, on puhkus ja lõõgastumine eriti olulised. Kui meel ei saa kunagi puhkust, võib ka keha kiiresti haigeks jääda. Head inimsuhted, harrastused ja oma aeg leevendavad stressi.

11. Sa ei taha õppida uusi asju

Õppimine värskendab aju ja vähendab stressi. Uue õppimine toob kaasa uusi mõtteid ja loovust. Suudad paremini probleeme lahendada, sest ajud on saanud tuulutust. Kui oled stressi küüsis, ei suuda sa sageli näha valikuvõimalusi, kuid kui oled saanud uusi kogemusi, suudad ka argiprobleeme näha teise nurga alt.

12. Sa ei oska tänulik olla

Tänulikkus parandab meeleolu. Vaata kas või vanu pilte ja ole tänulik toredate mälestuste eest.

13. Sa ei anna oma ajudele puhkust

Anna oma ajudele puhkust, tehes regulaarselt lõõgastuspause. Nii jaksad rohkem ja tulevad uued mõtted. Käik loodusesse  rahustab hästi meeli. Isegi lühike jalutuskäik aitab rahuneda ja vererõhku alandada. Ka linnapargis jalutamine vabastab n-ö õnnehormoone endorfiine.

14. Sul on kogu aeg kõrged eesmärgid 

Selline suhtumine kulutab. Jäta endale ka sellist aega, mil teed asju ilma suure sihita. Ole vaba, lase asjadel lihtsalt minna.

Allikas: Me Naiset

Samal teemal

12. november 2018, 06:00
Kas sind ohustavad südamehaigused? Vasta neile kümnele lihtsale küsimusele
12. november 2018, 06:00
KROONILINE VÄSIMUS: mis võib peituda kaua kestnud väsimuse taga?
10. november 2018, 09:13
KOHUTAV VÄSIMUS EI LÄHE ÜLE? 10 tervisehäda, mis võivad selle taga peituda
9. november 2018, 06:00
NÄRVILINE JA JALAS KRAMBID? Nendest märkidest tunned ära magneesiumipuuduse

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee