Hea nõu

PIINLIK MURE: kuidas aidata meest uriinipidamatuse korral? (3)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 23. november 2018, 11:28
Kindlasti tuleb esmalt minna arsti juurde, sest uriinipidamatus võib viidata tõsistele terviseprobleemidele. Vida Press
Novembris kui meestekuul on oluline rääkida ka teemast, mida on sageli isegi piinlik jutuks võtta - see on  uriinipidamatus. Kuidas aidata meest, et probleem  ei segaks igapäevaelu? 

Uuriinipidamatusest rääkimine ja mure jagamine isegi abivahendikeskuse eksperdiga on paljudele ebamugav ning vahel piinlik. Samas on see levinud probleem - inkontinentsi ehk uriinipidamatust esineb ligi 20% meestest vanuses 40-50 ning ligi 69% meestest, kelle vanus on üle 60 eluaasta.

Samal teemal

Probleem tekitab ebamugavust ja stressi - tekib hirm aktiivselt elada ja kardetakse ootamatusi, näiteks ebameeldivat lõhna või lekkeid. 
Invaru abivahendikeskuste tööst on näha, et sageli ei teata, et pidamatuse  probleemidele on lahendus. Kindlasti tuleb esmalt minna arsti juurde, sest uriinipidamatus võib viidata tõsistele terviseprobleemidele.

Millal on mõistlik kasutada sidemeid?
Sidemed sobivad siis, kui esineb kerget uriinipidamatust või urineerimisjärgset järeltilkumist. Kui uriinieritus on suurem, tuleks valida suurema imavusega toode,  näiteks mähkmed, mis sobivad nii meestele kui ka naistele.
Meestele loodud sidemed on kolmnurkse kujuga ning arvestavad  kehaanatoomiat. Need ei liigu paigast ka näiteks sporti tehes. Sidemed on õhku läbilaskvad, nahasõbralikud ja õhukesed - nende kasutamist ei ole märgata. Meestele mõeldud sidemete sisekülje äärtes on spetsiaalsed vedelikku suunavad taskud, mis vähendavad võimalikku leket. 
Ebameeldiva lõhna vältimiseks on sideme sisu valmistatud materjalidest, mis neutraliseerivad lõhna.  Sidemed ja mähkmed on eri suurustes ja erineva imavusvõimega, sobides nii kerge, mõõduka kui ka raske uriinipidamatuse korral.  
Soovitused uriinipidamatuse korral:

  • Ära häbene jagada oma muret arstiga!
  • Joo vett, väldi alkoholi ja kofeiini.
  • Kui jood liiga palju või vähe, võib see pidamatust suurendada.
  • Ole füüsiliselt aktiivne! Liikumine aitab hoida tervislikku kehakaalu, vähendades survet vaagnapõhjale.
  • Leia endale sobiv spordiala!
  • Leia endale sobiv pidamatuse side, vajadusel konsulteeri abivahendikeskuse teenindajaga.
  • Ole valmis ootamatusteks: hoia auto kindalaekas, lauasahtlis, portfellis või mujal kergesti kättesaadavas kohas tagavarasidet.
  • Uriinipidamatuse tooteid saab soetada riigipoolse soodustusega, milleks on vaja isikliku abivahendi kaarti, arstitõendit ja puude/töövõime otsust selle olemasolul.
  • Rohkem infot riiklike soodustuste kohta leidub Sotsiaalkindlustusameti kodulehel.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
sirje.maasikamae@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee