Keha

TEADLASED VÄIDAVAD: nüüd on teada, miks mõnel inimesel on nii kerge sale püsida! (1)

Toimetas Sirje Maasikamäe, 28. jaanuar 2019, 11:46
Mõni inimene on pärinud geenid, mis aitavad neil püsida saledana.  Vida Press
Teadlased väidavad, et on avastanud saladuse, miks mõned inimesed on kõhnad, aga teised võtavad kergelt kaalus juurde.

Rahvusvaheline uurimisgrupp avastas geenid, mis aitavad mõista, miks mõni inimene on väga sale, vahendab BBC ajakirjas PLOS Genetics avaldatud uuringut. Teadlased väidavad, et mõnel inimesel aitavad saledana püsida pigem päritud n-ö õnneliku kooslusega geenid kui dieet või elustiil.

Viimastel aastakümnetel on teadlased avastanud sadu geenimuudatusi, mis suurendavad riski, et inimene on ülekaaluline. Palju vähem on pööratud tähelepanu saledate inimeste geenidele.

Uuringus võrreldi 1600 terve kõhna inimese (kehamassiindeksiga alla 18) geene 2000 tugevalt ülekaalulise ja 10 400 normaalkaalulise inimese geenidega.

Uuring kinnitas, et tõsisel rasvumisel on sageli geneetiline taust ja need, kes on väga saledad, erinevad samuti geneetiliselt teistest inimestest.

Cambridge`i ülikooli teadur professor Sadaf Farooqi kutsub üles mitte arvustama inimesi nende kehakaalu pärast.

Tema arvates on inimesi väga kerge hukka mõista, kuid teadus näitab, et asjad on palju keerulisemad. Meil on oma kaalu üle palju vähem kontrolli, kui oleme harjunud mõtlema.

Teadlaste järgmine ülesanne on leida täpsed geenid, mis on seotud tervisliku saledusega, ja pikemaajalisem siht on välja selgitada, kuidas see teadmine aitaks luua uusi kaalulangetusstrateegiaid.

Samas on ülekaal tugevalt seotud ka elustiiliga, mis soodustab rasvumist – kaalu kergitavad istuv eluviis ja kalorikikkad toidud. Kokkuvõttes ütlevad teadlased, et ükskõik missugused geenid sul on, vanad head soovitused kehtivad ikka – vaja on liikuda ja tervislikult süüa.

Samal teemal

25. jaanuar 2019, 12:03
OTSITAKSE SUPER-KAKADOONOREID! Väljaheide võib olla hea ravim
14. jaanuar 2019, 16:10
HEAD JA PAHAD: 10 soolestiku lemmiktoitu, mis aitavad kaalust alla võtta. Nendest kuuest ainest aga loobu!
3. jaanuar 2019, 11:15
TOITUMISTERAPEUT: tüüpilised mõttemustrid, mis ei lase kaalu langetada
3. jaanuar 2019, 06:00
Erik Orgu kutsub üles: kaotame 50 000 ülekilo ja kogume 20 000 eurot lastehaiglale

1 KOMMENTAAR

v
valige reform 28. jaanuar 2019, 11:56
ja reformige oma keha ,veel rohkem töö tegemisega ja annetage murjamitele,et nad saaksid rohkem oma kodumaal sõdida.

Põnevat ja kasulikku